NA SOCHY
Cieľ:
Prebúdzať a rozvíjať fantáziu detí prostredníctvom gest (rečou tela). Pozitívne prijať tvorivosť iných.
Pomôcky:
nahrávka pokojnejšej hudby
Čas:
15 min.
Realizácia: Deti sa v miestnosti voľne pohybujú v priestore za sprievodu hudby. Keď hudba stíchne, zastanú a vytvoria sochu. Ostatné deti postupne hádajú, o akú sochu ide.
Variant: Ak máme väčšiu skupinu detí, môžu vytvoriť dvojice a dohodnúť sa, kto bude sochár a kto sa postupne stane sochou. Po doznení hudby dieťa – sochár formuje druhé dieťa do podoby sochy. To má za úlohu určiť, akou sochou sa stalo. Potom si vymenia úlohy.
Reflexia: Podarilo sa ti vymyslieť, akú sochu urobíš? Páčil sa ti nápad ostatných detí (tvojho sochára)? Bolo ťažké uhádnuť, akú sochu vytvorili (vytvoril tvoj sochár)?