Lekcia 1
ČERNÁ, M. a kol. 2009. Česká psychopedie. Speciální pedagogika osob s mentálním postižením. Praha: Univerzita Karlova v Praze, 2009.
ČIPEROVÁ, M. 1982. Teoretická a metodologická východiska tvorby systému materiálních didaktických prostředku. Praha: VÚOŠ, 1982.
Deklarácia práv mentálne postihnutých osôb vyhlásená na Valnom zhromaždení OSN dňa 20. decembra 1971.
ĎURIČ, L., BRATSKÁ, M. a kol. 1997. Pedagogická psychológia. Bratislava: SPN, 1997.
FONTANA, D. 1997. Psychologie ve školní praxi. Praha: Portál, 1997.
HLEBOVÁ, B. 2009. Základy špeciálnej didaktiky slovenského jazyka a literatúry. Prešov: PF PU, 2009.
HORŇÁK, L., KOLLÁROVÁ, E., MATUŠKA, O. 2002. Dejiny špeciálnej pedagogiky. Prešov: PF PU v Prešove, 2002.
JAKABČIČ, I., POŽÁR, L. 1996. Všeobecná patopsychológia. Patopsychológia mentálne postihnutých. Bratislava: IRIS, 1996.
KAPRÁLEK, K., BĚLECKÝ, Z. 2004. Jak napsat a používat IVP. Praha: Portál, 2004.
KLEIN, F. 2012. Profesionálne konanie v inkluzívnom školskom prostředí. In: Aktuálne trendy v špeciálnej pedagogike. HUČÍK, J., LECHTA, V. (Eds). Košice: SŠLV v SR, 2012, s. 103.
Koncepcia výchovy a vzdelávania detí so zdravotným postihnutím bola schválená na operatívnej porade MŠ SR dňa 18. 12. 2000 v rámci plnenia bodu B.1 uznesenia vlády Slovenskej republiky číslo 799 / 1997 – Výhľadové obdobie plnenia jej opatrení do roku 2015.
KRATOCHVÍLOVÁ, E. a kol. 2007. Úvod do pedagogiky. Trnava: Pedagogická fakulta TU, 2007.
MERTIN, V. 1995. Individuální vzdělávací program pro zdravotně postižené žáky. Praha: Portál, 1995.
MÜLLER, O. 2002. Lehká mentální retardace v pedagogickopsychologickém kontextu. Olomouc: PF UP, 2002.
OBERT, V. 2003. Rozvíjanie literárnej kultúry žiakov. Bratislava: OG Vydavateľstvo Poľana, s.r.o., 2003.
PETRÍK, A. 1993. Materiálne didaktické prostriedky a technológia vzdelávania. In: FIŠER, V., PETRÍK, A. 1993. Základy inžinierskej pedagogiky. Košice: TU, 1993.
POŽÁR, L. 2005. Psychológia mentálne postihnutých (patopsychológia). Bratislava: LINGOS, 2005.
PRÜCHA, J. (Ed.). 2009. Pedagogická encyklopedie. Praha: Portál, 2009.
Rámcový obsah vzdelávania pre 2. a 6. ročník špeciálnej základnej školy variant A, B a C ako súčasť Vzdelávacích programov pre žiakov s mentálnym postihnutím ISCED 1 – primárne vzdelávanie schválilo Ministerstvo školstva Slovenskej republiky pod číslom MŠ SR-4255 / 2010-914 dňa 19. marca 2010.
Rámcový obsah vzdelávania pre 3. a 7. ročník špeciálnej základnej škly variant A, B, C ako súčasť Vzdelávacích programov pre žiakov s mentálnym postihnutím ISCED 1 – primárne vzdelávanie schválilo Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky pod číslom 2011-771 / 18281:1-914 dňa 20. mája 2011.
Rámcový obsah vzdelávania pre 4. a 8. ročník špeciálnej základnej školy variant A, B a C ako súčasť Vzdelávacích programov pre žiakov s mentálnym postihnutím ISCED 1 – primárne vzdelávanie. Bratislava: Štátny pedagogický ústav, 2011.
SINGULE, F. 1992. Současné pedagogické směry a jejich pedagogické souvislosti. Praha: SPN, 1992.
STRAČÁR, E. 1979. Systém kontroly a hodnotenie učebných výsledkov v ZŠ a SŠ. Bratislava: SPN, 1979.
TUREK, I. 2008. Didaktika. Bratislava: Iura Edition, spol. s r. o., 2008.
VANČOVÁ, A. a kol. 2010. Edukácia mentálne postihnutých. Špeciálne metodiky predmetov špeciálnej základnej školy. Bratislava: IRIS, 2010.
VAŠEK, Š. 2003. Základy špeciálnej pedagogiky. Bratislava: Sapientia, s. r. o., 2003.
VELIKANIČ, J. a kol. 1978. Pedagogika pre pedagogické fakulty vysokých škôl. Bratislava: SPN, 1978.
Vzdelávací program pre deti s mentálnym postihnutím ISCED 0 – predprimárne vzdelávanie ako súčasť štátneho vzdelávacieho programu schválilo Ministerstvo školstva Slovenskej republiky pod číslom CD-2008-18550 / 39582-1:914 dňa 26. mája 2009.
Vzdelávací program pre žiakov s mentálnym postihnutím ISCED 1 – primárne vzdelávanie ako súčasť štátneho vzdelávacieho programu, schválený MŠ SR pod č. CD-2008-18550 / 39582-1:914 dňa 26. mája 2009.
Vzdelávací program pre praktickú školu ISCED 2C – nižšie stredné vzdelanie ako súčasť štátneho vzdelávacieho programu schválilo Ministerstvo školstva Slovenskej republiky
pod číslom CD-2008-18550 / 39582-1:914 dňa 26. mája 2009.
Zákon č. 245 / 2008 Z. z. o výchove a vzdelávaní (školský zákon) a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.
ZELINKOVÁ, O. 2001. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program. Praha: Portál, 2001.
Lekcia 2
HLEBOVÁ, B. 2009. Základy špeciálnej didaktiky slovenského jazyka a literatúry. Prešov: PF PU 2009.
KRATOCHVÍLOVÁ, E. a kol. 2007. Úvod do pedagogiky. Bratislava: Pedagogická fakulta TU, 2007.
PETTY, G. 1996. Moderní vyučování. Praha: Portál, s., r., o., 1996.
STEEL, J. L., MEREDITH, K. S., TEMPLE, CH. 1998. Rámec pre kritické myslenie vo vyučovaní. Pripravené pre Projekt Orava a projekt Čítaním a písaním ku kritickému mysleniu. Príručka I. Bratislava: 1998.
Rámcový obsah vzdelávania pre 2. a 6. ročník špeciálnej základnej školy variant A, B a C, ako súčasť Vzdelávacích programov pre žiakov s mentálnym postihnutím ISCED 1 – primárne vzdelávanie schválilo Ministerstvo školstva Slovenskej republiky pod číslom MŠ SR-4255 / 2010-914 dňa 19. marca 2010.
Rámcový obsah vzdelávania pre 3. a 7. ročník pre žiakov s mentálnym postihnutím ako súčasť Vzdelávacích programov pre žiakov s mentálnym postihnutím ISCED 1 – primárne vzdelávanie schválilo Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky pod číslom 2011-771 / 18281:1-914 dňa 20. mája 2011.
Rámcový obsah vzdelávania pre 4. a 8. ročník špeciálnej základnej školy variant A, B a C, ako súčasť Vzdelávacích programov pre žiakov s mentálnym postihnutím ISCED 1 – primárne vzdelávanie. Bratislava: Štátny pedagogický ústav, 2011.
Rámcový obsah vzdelávania pre 1. a 2. ročník praktickej školy ako súčasť vzdelávacích programov pre žiakov s mentálnym postihnutím schválilo Ministerstvo školstva Slovenskej republiky pod číslom 2010-10692 / 23281:1-914 dňa 30. júna 2010.
Rámcový obsah vzdelávania pre 3. ročník praktickej školy ako súčasť Vzdelávacích programov pre žiakov s mentálnym postihnutím schválilo Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky pod číslom 2011-6614 / 15541:1-914 dňa 6. mája 2011.
TUREK, I. 2008. Didaktika. Bratislava: Iura Edition, spol. s r. o., 2008.
VANČOVÁ, A. a kol. 2010. Edukácia mentálne postihnutých. Špeciálne metodiky predmetov špeciálnej základnej školy. Bratislava: Iris, 2010.
Vzdelávací program pre deti s mentálnym postihnutím ISCED 0 – predprimárne vzdelávanie ako súčasť štátneho vzdelávacieho programu schválilo Ministerstvo školstva Slovenskej republiky pod číslom CD-2008-18550 / 39582-1:914 dňa 26. mája 2009.
Vzdelávací program pre žiakov s mentálnym postihnutím ISCED 1 – primárne vzdelávanie ako súčasť štátneho vzdelávacieho programu, schválený MŠ SR pod č. CD-2008-18550 / 39582-1:914 dňa 26. mája 2009.
Vzdelávací program pre praktickú školu ISCED 2C – nižšie stredné vzdelanie ako súčasť štátneho vzdelávacieho programu schválilo Ministerstvo školstva Slovenskej republiky
pod číslom CD-2008-18550 / 39582-1:914 dňa 26. mája 2009.
WALTEROVÁ, E. 1994. Kurikulum: proměny a trendy v mezinárodní perspektivě. Brno: Masarykova univerzita, 1994.
Lekcia 3
BRŤKA, J. 1980. Úvod do pedagogiky 1. ročníka ZŠ. 2. vyd. Bratislava: SPN, 1980.
BRŤKA, J., HALAJ, J. 1981. Didaktika čítania a písania. Bratislava: SPN, 1981.
ČIŽMAROVIČ, Š. 1983. Chyby žiakov v čítaní a spôsob ich odstraňovania. Bratislava: SPN, 1983.
ČIŽMAROVIČ, Š., KALNÁ, V. 1991. Pedagogická diagnostika čítania mladších žiakov. 1. vyd. Bratislava: SPN, 1991.
GAVORA, P. 1992. Žiak a text. Bratislava: SPN, 1992.
GAVORA, P. 1998. Žiak a porozumenie textu. In: Komunikácia písanou rečou. Bratislava: Pedagogická fakulta Univerzity Komenského, 1998.
HLEBOVÁ, B. 2009. Základy špeciálnej didaktiky slovenského jazyka a literatúry. Prešov: PF PU, 2009.
KIKUŠOVÁ, S., LOBOTKOVÁ, E. 1998. Podporný program pre deti s poruchami učenia. Naša škola, 1997 / 98, 1, č. 8, s. 5 – 7.
KURINCOVÁ, V., SEIDLER, P. 1993. Vybrané kapitoly z didaktiky začiatočného čítania a písania. Nitra: Vysoká škola pedagogická, 1993.
LORENZ, K. Z. 1974. O biologii učení. Praha: Academia, 1974.
ONDERČOVÁ, V. 2003. Diagnostikovanie kresby, grafomotoriky a čítania. Prešov: MPC, 2003.
PARDEL, T. 1966. Písaná reč, jej vývin a poruchy u detí. Bratislava: SPN, 1966.
PUPALA, B. 1998. Písaná reč a písané písmo v kontexte rozvoja počiatkov gramotnosti. Naša škola, 1998 / 99, 2, č. 2, s. 23 – 25.
PRŮCHA, J. WALTEROVÁ, E., MAREŠ, J. 1995. Pedagogický slovník. Praha: Portál, 1995.
ŠKULTÉTYOVÁ, S., ANTOLOVÁ, E. 1994. Moja kniha. 1. časť. Šlabikár pre 1. – 3. ročník špeciálnej základnej školy (variant B) a pre 1. ročník špeciálnej základnej školy (variant A). Bratislava: SPN, 1994.
ŠKULTÉTYOVÁ, S., ANTOLOVÁ, E. 1994. Moja kniha. 2. časť. Šlabikár pre 1. – 3. ročník špeciálnej základnej školy (variant B) a pre 1. ročník špeciálnej základnej školy (variant A). Bratislava: SPN, 1994.
ŠKULTÉTYOVÁ, S., ANTOLOVÁ, E. 1994. Moja kniha. 3. časť. Šlabikár pre 1. – 3. ročník špeciálnej základnej školy (variant B) a pre 1. ročník špeciálnej základnej školy (variant A). Bratislava: SPN, 1994.
ŠKULTÉTYOVÁ, S., ROHOVSKÁ, J. 1994. Moja kniha. Pracovné listy pre 1. – 3. ročník špeciálnej základnej školy (variant B) a pre 1. ročník špeciálnej základnej školy (variant A).
Bratislava: SPN, 1994.
ŠKULTÉTYOVÁ, S. a kol. 1997. Maľovaná abeceda. Pracovné lista pre špeciálne základné školy. Bratislava: SPN – Mladé letá, s. r. o., 1997.
ŠKULTÉTYOVÁ, S., ČERTÍKOVÁ, L. 2006. Šlabikár pre 1. ročník špeciálnej základnej školy (variant B). Bratislava: EXPOL PEDAGOGIKA, spol. s r. o., 2006.
VÁPENÍKOVÁ, G. 2003. Rozihrané písmenká. Prešov: Metodicko-pedagogické centrum, 2003.
VIRGOVIČOVÁ, L., VIRGOVIČOVÁ, Z. 2007. Metodické poznámky k šlabikáru, čítanke a písankám pre 1. ročník základných škôl. Bratislava: Orbis pictus, 2007.
WOODWORTH, R. S., SCHLOSBERG, H. 1959. Experimentálna psychológia. Bratislava: SAV, 1959.
Lekcia 4
BAJO, I., VAŠEK, Š. 1984. Pedagogika mentálne postihnutých (Psychopédia). Bratislava: Sapientia, 1984.
BETÁKOVÁ, V., TARCALOVÁ, Ž. 1984. Didaktika materinského jazyka. Druhé, prepr. vyd. Bratislava: SPN, 1984.
BYTEŠNÍKOVÁ, I., HORÁKOVÁ, R., KLENKOVÁ, J. 2007. Logopedie & surdopedie. Texty k distančnímu vzdělávaní. Brno: Paido, edice pedagogické literatury, 2007.
ČECHOVÁ, M. 1998. Komunikační a slohová výchova. Praha: ISV nakladatelství, 1998.
FINDRA, J., GOTTHARDOVÁ, G., JACKO, J., TVRDOŇ, E. 1983. Slovenský jazyk a sloh.
Bratislava: SPN, 1983.
HLEBOVÁ, B. 2006. Žánre detskej literatúry v čítaní s porozumením. Prešov: PF PU, 2006.
HLEBOVÁ, B. 2009. Základy špeciálnej didaktiky slovenského jazyka a literatúry. Prešov: PF PU, 2009.
HORŇÁKOVÁ, K., KAPALKOVÁ, S., MIKULAJOVÁ, M. 2005. Kniha o detskej reči. Bratislava: Vydavateľstvo Slniečko, 2005.
HUBÁČEK, J. 1989. Didaktika slohu. Praha: SPN, 1989.
LIPTÁKOVÁ, Ľ., KESSELOVÁ, J. 1994. Komunikatívne cvičenia zo slovenského jazyka pre 3. a 4. ročník základnej školy. Prešov: Náuka, 1994.
ONDRUŠ, Š., SABOL, J. 1987. Úvod do štúdia jazykov. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladateľstvo, 1987.
VALEKOVÁ-LIPTÁKOVÁ, Ľ. 1993. Integrácia jazykového vyučovania a slohovej výchovy na 1. stupni ZŠ. In: Zborník z vedeckého sympózia Moderné technológie vzdelávania. Medacta. Časť 4. Nitra: Pedagogická fakulta UKF, 1993.
PALENČÁROVÁ, J., KESSELOVÁ, J., KUPCOVÁ, J. 2003. Učíme slovenčinu komunikačne a zážitkovo. Bratislava: SPN, 2003.
SLANČOVÁ, D. 1996. Praktická štylistika. Prešov: Slovacontact, 1996.
Lekcia 5
BETÁKOVÁ, V., TARCALOVÁ, Ž. 1984. Didaktika materinského jazyka. Druhé, prepr. vyd. Bratislava: SPN, 1984.
ČECHOVÁ, M. 1998. Komunikační a slohová výchova. Praha: ISV nakladatelství, 1998.
DOLNÍK, J. 1999. Základy lingvistiky. Bratislava: Stimul, 1999.
FINDRA, J., GOTTHARDOVÁ, G., JACKO, J., TVRDOŇ, E. 1983. Slovenský jazyk a sloh. Bratislava: SPN, 1983.
GAVORA, P. 1998 / 1999. Školská gramotnosť verzus funkčná gramotnosť. In: Slovenský jazyk a literatúra v škole, 45, 1998 / 1999, č. 5 – 6, s. 143 – 147.
HLEBOVÁ, B. 2006. Žánre detskej literatúry v čítaní s porozumením. Prešov: PF PU, 2006.
HLEBOVÁ, B. 2009. Základy špeciálnej didaktiky slovenského jazyka a literatúry. Prešov: PF PU, 2009.
HUBÁČEK, J. 1989. Didaktika slohu. Praha: SPN, 1989.
KESSELOVÁ, J. 2001. Metamorfózy jazykového vedomia ako cesta ku komunikácii. In: Zborník príspevkov z odborného seminára Slovo a obraz v komunikácii s dětmi. Ostrava: Pedagogická fakulta Ostravské univerzity, 2001.
KOVÁČIK, Š., GEROVÁ, Ľ. 2006. Metodická príručka k pracovným zošitom Bude škola 1, Bude škola 2 – kocúrkovská, Bude škola 3 – remeselnícka. Prešov: MPC, 2006.
MISTRÍK, J. 1990. Vektory komunikácie. Výberová prednáška zo slovenského jazyka. Bratislava: Univerzita Komenského, 1990.
OBERT, V. 2002. Detská literatúra a čitateľský rozvoj dieťaťa. Nitra: Aspekt, 2002.
SLANČOVÁ, D. 1996. Praktická štylistika. Prešov: Slovacontact, 1996.
VALEKOVÁ-LIPTÁKOVÁ, Ľ. 1993. Integrácia jazykového vyučovania a slohovej výchovy na 1. stupni ZŠ. In: Zborník z vedeckého sympózia Moderné technológie vzdelávania. Medacta. Časť 4. Nitra: Pedagogická fakulta UKF, 1993.
Lekcia 6
GAVORA, P. a kol. 2008. Ako rozvíjať porozumenie textu u žiaka. Nitra: Enigma, 2008.
HLEBOVÁ, B. Literárny text a hypertext v čítaní s porozumením na 1. stupni ZŠ. In: Inovácie vo vyučovaní jazyka a literatúry. Liptáková, ľ., Klimovič, M. (Eds.). 2008. Prešov: Pedagogická fakulta PU, 2008, s. 524–556.
HLEBOVÁ, B. 2006. Žánre detskej literatúry v čítaní s porozumením. Prešov: PF PU, 2006.
HLEBOVÁ, B. 2009. Základy špeciálnej didaktiky slovenského jazyka a literatúry. Prešov: PF PU, 2009.
HŐFLEROVÁ, E., HRAZDILOVÁ, A. 2003. Informační zdroje. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta, 2003.
JUCOVIČOVÁ, D., ŽÁČKOVÁ, H. 2008. Metody reedukace specifických poruch učení. Dyslexie. Praha: Nakladatelství D + H, 2008.
OBERT, V. 2002. Detská literatúra a čitateľský rozvoj dieťaťa. Nitra: ASPEKT, s r.o., 2002.
OBERT, V. 2003. Rozvíjanie literárnej kultúry žiakov. Bratislava: OG – Vydavateľstvo Poľana, 2003.
POKORNÁ, V. 2007. Cvičení pro děti se specifickými poruchami učení. Praha: Portál, 2007.
PRŠOVÁ, E. 2010. Rozvoj literárnej kompetencie metódami tvorivej dramatiky. Banská Bystrica: FHV UMB, 2010.
ŠEĎOVÁ, K. 2004. Médiá jako pedagogická téma. In: Pedagogika, 2004, č. 1. Praha: UK PF, 2004.
Lekcia 7
FILO, J. 2008. Multimediálne prvky vo výučbe anglického jazyka v prostredí e-learningu. In: IANUA AD LINGUAS HOMINESQUE RESERATA. Brána jazykov otvorená k ľuďom. Zborník príspevkov z medzinárodnej vedeckej konferencie zo 6. júna 2007. Trnava: Filozofická fakulta Univerzity sv. Cyrila a Metoda, 2008, s. 82 – 88.
HLEBOVÁ, B. 2006. Žánre detskej literatúry v čítaní s porozumením. Prešov: PF PU, 2006.
HLEBOVÁ, B. 2009. Základy špeciálnej didaktiky slovenského jazyka a literatúry. Prešov: PF PU, 2009.
HŐFLEROVÁ, E., HRAZDILOVÁ, A. 2008. Informační zdroje. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta, 2003.
KAČALA, J. a kol. 2003. Krátky slovník slovenského jazyka. Bratislava: Veda, vydavateľstvo SAV, 2003.
KOLLÁRIKOVÁ, Z., PUPALA, B. (Eds.). 2001. Predškolská a elementárna pedagogika. Praha: Portál, 2001.
KROKOVÁ, M. 2002. …………………………………………………………………………………………………
Diplomová práca. Školiteľ: B. Hlebová. Prešov: PF PU, 2002.
OBERT, V. 2002. Detská literatúra a čitateľský rozvoj dieťaťa. Nitra: ASPEKT, s r.o., 2002.
OBERT, V. 2003. Rozvíjanie literárnej kultúry žiakov. Bratislava: OG – Vydavateľstvo Poľana, 2003.
PALENČÁROVÁ, J. 2007. Reflexie o prvkoch mediálnej výchovy vo vyučovaní materinského jazyka na I. stupni ZŠ. In: Slovo o slove. Prešov: Pedagogická fakulta PU, 2007, s. 247-250.
PAVLÍKOVÁ, Z. 2010. Rozprávkové čítanie. (Elektronické spracovanie pre žiakov 1. ročníka ŠZŠ vo variante B). Rigorózna práca. Školiteľ: B. Hlebová. Prešov: PF PU, 2010. Dostupné na internete: www.pulib.sk.
ZELINA, M. 2012. Inklúzia – nová paradigma špeciálnej pedagogiky? In: Špeciálny pedagóg. Časopis pre špeciálnopedagogickú teóriu a prax, roč. 1, č. 1, 2012, s. 9.
Lekcia 8
BEDNÁŘOVÁ, J., ŠMARDOVÁ, V. 2007. Diagnostika dítěte předškolního věku. Co by dítě mělo umět vo věku od 3 do 6 let. Brno: Computer Press, 2007.
ČERNOTOVÁ, M. 2005. Ako komunikovať so žiakmi v škole. Prešov: MPC v Prešove, 2005.
JUCOVIČOVÁ, D., ŽÁČKOVÁ, H. 2008. Reedukace specifických poruch učení u dětí. Praha: Portál, 2008.
HLEBOVÁ, B. 2009. Základy špeciálnej didaktiky slovenského jazyka a literatúry. Prešov: PF PU, 2009.
LECHTA, V. et al. 1995. Diagnostika narušenej komunikačnej schopnosti. Martin: Vydavateľstvo Osveta, spol. s r.o., 1995.
LECHTA, V. et al. 2002. Terapia narušenej komunikačnej schopnosti. Martin: Vydavateľstvo Osveta, spol. s r. o, 2002.
POKORNÁ, V. 1997. Teorie, diagnostika a náprava specifických poruch učení. Praha: Portál, 1997.
POKORNÁ, V. 2007. Cvičení pro děti se specifickými poruchami učení. Praha: Portál, 2007.
VAŠEK, Š. 2002. Špeciálnopedagogická diagnostika. Bratislava: Sapientia, s. r. o., 2002.
VAŠEK, Š. 2003. Základy špeciálnej pedagogiky. Bratislava: Sapientia, s. r. o., 2003.
Lekcia 9
ČERNOTOVÁ, M. 2005. Ako komunikovať so žiakmi v škole. Prešov: MPC v Prešove, 2005.
HLEBOVÁ, B. 2009. Základy špeciálnej didaktiky slovenského jazyka a literatúry. Prešov: PF PU, 2009.
LALAJEVA, R. I. 1983. Narušenije procesa ovladenija čtenijem u školniko. Moskva: Prosvěščenije, 1983.
POKORNÁ, V. 1997. Teorie, diagnostika a náprava specifických poruch učení. Praha: Portál, 1997.
POKORNÁ, V. 2012. Je možné přistupovať k vyučování a učení jiným způsobem, než jsme zvykli? In: Efeta, vedecko-odborný časopis o komplexnej rehabilitácii ľudí s postihnutím. Roč. XXII, 2012, č. 2, s. 25-29.
SELIKOWITZ, M. 2000. Dyslexie a jiné poruchy učení. Praha: Grada Publishing, 2000.
ZELINKOVÁ, O. 2003. Poruchy učení: specifické vývojové poruchy čtení, psaní a dalších školních dovedností. Praha: Portál, 2003.
Lekcia 10
HLEBOVÁ, B. 2009. Základy špeciálnej didaktiky slovenského jazyka a literatúry. Prešov: PF PU, 2009.
JUCOVIČOVÁ, D., ŽÁČKOVÁ, H. 2008. Reedukace specifických poruch učení u dětí. Praha: Portál, 2008.
KARÍKOVÁ, S. 2001. Základy patopsychológie detí a mládeže. Banská Bystrica: Pedagogiská fakulta UMB, 2001.
POKORNÁ, V. 1997. Teorie, diagnostika a náprava specifických poruch učení. Praha: Portál, 1997.
SELIKOWITZ, M. 2000. Dyslexie a jiné poruchy učení. Praha: Grada Publishing, 2000.
ZELINKOVÁ, O. 2003. Poruchy učení: specifické vývojové poruchy čtení, psaní a dalších školních dovedností. Praha: Portál, 2003.
Lekcia 11
HLEBOVÁ, B. 2009. Základy špeciálnej didaktiky slovenského jazyka a literatúry. Prešov: PF PU, 2009.
JUCOVIČOVÁ, D., ŽÁČKOVÁ, H. 2008. Reedukace specifických poruch učení u dětí. Praha: Portál, 2008.
SELIKOWITZ, M. 2000. Dyslexie a jiné poruchy učení. Praha: Grada Publishing, 2000.
ZELINKOVÁ, O. 2003. Poruchy učení: specifické vývojové poruchy čtení, psaní a dalších školních dovedností. Praha: Portál, 2003.
Lekcia 12
HLEBOVÁ, B. 2009. Základy špeciálnej didaktiky slovenského jazyka a literatúry. Prešov: PF PU, 2009.
HORŇÁKOVÁ, M. 2003. Liečebná pedagogika pre pomáhajúce profesie. Bratislava: Občianske združenie Sociálna práca, 2003.
JAKABČIC, I., POŽÁR, L. 1995. Všeobecná patopsychológia: Patopsychológia mentálne postihnutých. Bratislava: Iris, 1995.
JANCZAK, B. 2006. Biblioterapia – teória a prax. In: Knižnica [online], roč. 7, 2006, č. 2. Dostupné na internete:
< http: / / www.snk.sk / swift_data / source / casopis_kniznica / 2006 / … / 07.pdf > .
KRUSZEWSKI, T. 2008. Biblioterapie – léčba četbou. In: Čtenář, 2008, roč. 60, č. 7. Dostupné na internete:
< http: / / ctenar.svkkl.cz / clanky / rocnik-2008 / 0708-2008 / tema-biblioterapie-lecba-cetbou-43-196.htm > .
MAJZLANOVÁ, K. 1987. Prvé skúsenosti s poetoterapiou u nás. Horizonty psychoterapeutické konference. F. Lázně 13. – 17. 12. 1987.
PILARČÍKOVÁ-HÝBLOVÁ 1997. Biblioterapia. Liptovský Mikuláš: Norami, 1997.
POŽÁR, L. 1997. Patopsychológia osobnosti postihnutých. Bratislava: Univerzita Komenského, 1997.
RUSZOVÁ, D. 2008. Biblioterapie jako metóda spadajíci do oblasti široce pojímané arteterapie. In: Knihovnický zpravodaj Vysočina, 2008, roč. 9, č. 2. ISSN 1213-8231. Dostupné na internete:
< http. / / kzv.kkvysociny.cz / Default.aspx?id = 998 > .
SVOBODA, P. 2007. Poetoterapie. Olomouc: Univerzita Palackého, 2007.
VALENTA, M., MÜLLER, O.: Psychopedie, teoretické základy a metodika. Praha: PARTA, s. r., o., 2004.
Lekcia 13
HLEBOVÁ, B. 2009. Základy špeciálnej didaktiky slovenského jazyka a literatúry. Prešov: PF PU, 2009.
HUČÍK, J. 2007. Profesijná príprava žiakov s mentálnym postihnutím. 1. vyd. Martin: Osveta, 2007.
KAČALA, J. et al. 2003. Krátky slovník slovenského jazyka. Bratislava: VEDA, Vydavateľstvo SAV, 2003.
KONČEKOVÁ, Ľ. 2004. Patopsychológia. Prešov: Lana, 2004.
MAJZLANOVÁ. K. 2003. Dramatoterapia. Bratislava: Humanitas, 2003.
MAJZLANOVÁ. K. 2007. Dramatoterapia v liečebnej pedagogike. Bratislava: IRIS, 2007.
ŠIROKÝ, H. 1969. Nárys psychológie divadla a psychodrámy. Bratislava: Osvetový ústav, 1969.