Príprava učiteľa na vyučovaciu hodinu
spočíva v tom, aby si učiteľ dobre premyslel, koľko učiva môže prebrať na vyučovacej hodine, čo si majú žiaci osvojiť, ako a s akými metódami, formami, pomocou akých učebných pomôcok a didaktickej techniky je potrebné učivo prebrať tak, aby si ho osvojili nielen výborní, ale aj slabšie prospievajúci žiaci či žiaci vyžadujúci osobitný prístup.
Aj učiteľ v špeciálnej edukácii by mal vo svojej príprave na vyučovanie odpovedať na nasledujúce otázky:
  • Prečo budem vyučovať? Aké ciele majú žiaci učením dosiahnuť? (špecifické ciele);
  • Čo budem vyučovať? (učivo);
  • Ako získam žiakov pre učenie, ako udržím ich pozornosť, aktivitu? (motivácia);
  • Ako budem vyučovať? (metódy);
  • Ako zorganizujem vyučovaciu jednotku, na aké časové úseky ju rozvrhnem? (organizačné formy);
  • Pomocou čoho budem vyučovať? (učebné pomôcky a didaktická technika);
  • Ako zistím, či vyučujem tak, ako som si naplánoval, či sa žiaci naozaj učia a čo som ich naučil? (spätná väzba) (Turek, 2008).