|
-
rozvíjanie komunikačných schopností
– Cieľom je stimulovať komunikáciu žiaka v sociálnej interakcii, rozvíjať sluchovú diferenciačnú schopnosť a porozumenie reči, podporovať spontánne vyjadrovanie potrieb, pocitov a názorov žiaka, podporovať verbálnu i neverbálnu formu komunikácie; naučiť žiaka základy čítania (maľované čítanie, detské ilustrované knihy, leporelá), pestovanie kladného vzťahu k čítaniu.
|
|
-
rozvíjanie sociálnych zručností
– Cieľom je rozvíjať schopnosť kooperácie so spolužiakmi, samostatnejšie nadväzovať, udržať a ukončiť sociálne interakcie so spolužiakmi, vyjadrovať svoje pocity primeranými slovami, podporovať rozvoj vyšších citov, sympatie a kamarátske vzťahy so spolužiakmi, rozvíjať empatiu, primerane prijať fyzický kontakt (napr. podanie ruky) inej osoby pri skupinových aktivitách.
|
|
-
rozvíjanie grafomotorických zručností
– Cieľom je upevňovať hygienické návyky pri písaní, rozvíjať psychomotorické schopnosti a jemnú pohybovú koordináciu rúk, zlepšovať kvalitu grafických tvarov, vedieť udržať ceruzu a pero pri písaní v liniatúre, fixovať správne sedenie pri grafomotorických činnostiach; nácvik písania písmena p, t, upevňovanie tvaru písmen l, o.
|