1. ročník
  • jazyková komunikácia
    – cieľom je nácvik písania písmen, ktoré sa žiaci učia čítať (a, e, i, o, u, m, m, l, l, v, v,t, t, p, p, j, j); písanie slabík a krátkych slov z osvojených písmen, prepis slabík a slov z tlačeného do písaného písma, diktát písmen a slabík; hygienické pracovné a estetické návyky pri písaní.
  • komunikácia a sloh
    – cieľom je rozvíjanie komunikácie a ústneho prejavu žiakov.
  • čítanie a literatúra
    – cieľom je nácvik čítania písmen, ktoré sa učia aj písať; čítania otvorených a zatvorených slabík s osvojeným písmenom, čítania a výslovnosti jednoslabičných, dvojslabičných a niektorých trojslabičných slov zložených z otvorených slabík, čítania jednoduchých viet a písaného písma.
Cieľom je výchova pozorného detského poslucháča a recipienta jednoduchých rozprávok, reprodukcia a dramatizácia príbehu, memorovanie jednoduchých básničiek, riekaniek, počúvanie a reprodukcia rozprávky o deťoch a zvieratkách, spoznávanie obrázkových knižiek.