Písomná príprava na vyučovaciu hodinu
  • klasická štruktúra (organizačná časť, motivačná časť, expozičná časť, fixačná časť);
  • novokoncipovaná štruktúra (trojfázový model vyučovania E-U-R, rozvíjajúci myslenie žiakov):
    • 1. fáza: E – evokácia
      Žiaci si metódou brainstormingu vybavujú všetky vedomosti o téme, ktoré si spoločne zapisujú. Učiteľ vedie rozhovor o téme, necháva hovoriť viac žiakov, evokuje ich záujem, povzbudzuje ich k premýšľaniu a počúvaniu.
    • 2. fáza: U – uvedomenie si významu
      Oboznamovanie s novými informáciami čítaním textu, počúvaním výkladu, sledovaním, rozhovorom. Nastáva proces učenia sa, v ktorom sa spájajú ich vedomosti z prvej fázy s novými informáciami. Ide o aktívne zapojenie sa žiakov do vyučovacieho procesu s úmyslom dozvedieť sa najviac o téme, aby si mohli porovnať svoje predpoklady s reálnymi faktami.
    • 3. fáza: R – reflexia
      Upevňovanie si vedomostí a aktívna zmena schém porozumenia. Až teraz si skutočne osvojujú nové učivo, informácie sa menia na vedomosti. Žiaci diskutujú medzi sebou o svojich názoroch, myšlienkach a postrehoch, čím si rozvíjajú slovnú zásobu, kritické a tvorivé myslenie (Steel, Meredith, Temple, 1998).