Materiálne didaktické prostriedky
sú také prostriedky, ktoré „približujú to, čo je ďaleké; zväčšujú to, čo je nepatrné; zmenšujú to, čo je veľmi veľké; spomaľujú, čo je rýchle; zrýchľujú, čo je pomalé; odhaľujú, čo je skryté; konkretizujú to, čo je abstraktné; sprítomňujú, čo je dávno minulé; fixujú to, čo je prchavé; sprehľadňujú, čo je príliš zložité“ (Turek, 2008).

MATERIÁLNE DIDAKTICKÉ PROSTRIEDKY
delíme na:
1. učebné pomôcky,
2. didaktickú techniku,
3. vyučovacie makrointeriéry a mikrointeriéry (Turek, 2008).

ŽIAK S MENTÁLNYM POSTIHNUTÍM
je žiak s celkovým znížením intelektových schopností (ľahký, stredný, ťažký a hlboký stupeň mentálneho postihnutia), ktoré vzniklo v priebehu vývinu a ktoré je sprevádzané zníženou schopnosťou orientovať sa v živote (Jakabčič, Požár, 1996); znížená schopnosť (angl. disability) charakterizovaná výraznými obmedzeniami v intelektových funkciách a tiež v adaptačnom chovaní, čo sa prejavuje v schopnosti myslieť v abstraktných pojmoch, a v sociálnych a praktických adaptačných schopnostiach (Černá, 2009).