Učebné pomôcky
podľa miery abstraktnosti a konkrétnosti:
  • reálie – pôvodné (prírodniny, výrobky), upravené objekty;
  • predmetné zobrazenia reálií – modely, diapozitívy, videozáznamy, fotografie, obrazy a i;
  • schematické zobrazenia – schémy, grafy, tabuľky a i;
  • symbolické znázornenia – zastupujú predmety objektívnej skutočnosti, ich vzťahy, vlastnosti (Čiperová, 1982).
DIDAKTICKÁ TECHNIKA
  • zobrazovacie plochy – tabule, plochy na premietanie záznamu, priesvitné premietacie plochy;
  • projekčná (premietacia) technika – zariadenia pre statickú projekciu (diaprojektory, spätné projektory, epiprojektory a ich pomocné zariadenia); zariadenia pre dynamickú projekciu (filmové projektory, videoprojektory);
  • zvuková technika – magnetofóny, rozhlasové prijímače a i;
  • televízna technika – videokamery, televízory, monitory a i;
  • vyučovacie technické systémy – nové informačné technológie (videosystémy, školské mikropočítače, terminálové učebne, počítačové siete, manipulátory, roboty, integrované systémy videotechniky, telekomunikačnej a výpočtovej techniky) (Petrík,1993).