4. ročník
|
-
jazyková komunikácia
– cieľom je poznávanie vety a druhy viet; slová opačného významu, spisovné a nespisovné slová; samohlásky a spoluhlásky, krátke, dlhé, tvrdé, mäkké; písanie malých a veľkých písmen; spresňovanie tvaru a veľkosti písmen, písanie dĺžňov a mäkčeňov; precvičovanie krátkych ústnych jazykových prejavov a ich tvorba.
|
|
-
komunikácia a sloh
– cieľom je členenie jazykových prejavov na vety, obmieňanie oznamovacích, opytovacích a rozkazovacích viet, odpovede na otázky, reprodukcia krátkych príbehov, rozprávanie podľa obrázkov a série obrázkov, opis predmetov dennej potreby, formy spoločenského styku (pozdrav, oslovenie, požiadanie, vyjadrenie súhlasu a nesúhlasu, poďakovanie, ospravedlnenie, krátky odkaz, blahoželanie).
|
|
|
Cieľom je vnímanie ilustrácie pri texte (čítanka, kniha, detský časopis), postavy v príbehu, reprodukcia deja, vnímanie rytmu verša, rým; rozlišovanie poézie od prózy, pojmy: rozprávka, bábkové divadlo, bábky, maňušky, divadelné a filmové predstavenie; čítankové a mimočítankové čítanie.