Tradičné organizačné formy vyučovania v špeciálnej edukácii
  • z hľadiska počtu vyučovaných žiakov
    individuálne a vyučovanie v triedach s individuálnym vzdelávacím programom,
    hromadné,
    skupinové,
    zmiešané;
  •  z hľadiska časového trvania vyučovania
    vyučovacia hodina v triede,
    vyučovacia hodina pri individuálnom vyučovaní (kratšia alebo dlhšia než 45 minút),
    vyučovacia jednotka v školskej dielni, na školskom pozemku, v laboratóriu,
    vyučovacia jednotka odborného výcviku (pracovný deň),
    vyučovacia jednotka na exkurzii, vychádzke a pod.;
  • z hľadiska stupňa homogenity žiakov v triede
    homogénna trieda (podľa druhu a stupňa postihnutia),
    heterogénna trieda (pozostáva z intaktných žiakov, s ktorými sa v rámci integrovanej výchovy vyučujú aj žiaci s postihnutím s rovnakým druhom a stupňom postihnutia),
    heterogénna trieda (intaktní žiaci sa vyučujú spolu so žiakmi s postihnutím s rôznym druhom a stupňom postihnutia),
    homogénna trieda (žiaci sú rozdelení na skupiny podľa postihnutia a úrovne vedomostí, schopností a zručností);