Tvorba individuálneho výchovno-vzdelávacieho programu (IVVP)
  • vychádza sa z diagnózy odborného pracoviska a pedagogickej diagnózy v škole,
  • tvorí sa s prihliadnutím na súčasný stav žiaka rešpektujúc jeho individuálne schopnosti,
  • musí byť reálny, zodpovedať situácii v triede i personálnemu zabezpečeniu reedukácie,
  • nie je nemennou formou, môže byť upravený,
  • mal by zapojiť čo najviac zainteresovaných ľudí (učitelia, odborní pracovníci, rodičia, žiak a i.) (Mertin, 1995).
ZÁKLADNÉ SÚČASTI IVVP
  • Ciele výchovy a vzdelávania – aktuálne sa využíva pojem kompetencie ako súhrn vedomostí, schopností, hodnôt, návykov a postojov.
  • Štruktúra učiva – fakty, pojmy, princípy, zákony, zovšeobecnenia, pričom dôraz sa kladie na vyučovacie témy, ktoré sa preberajú podľa učebnice.
  • Metódy a formy práce – špeciálne metódy a formy práce, personálne, materiálne a organizačné vzdelávanie žiaka so špeciálnymi potrebami (Kaprálek, Bělecký, 2004).