Tvorba individuálneho výchovno-vzdelávacieho programu (IVVP)
vychádza sa z diagnózy odborného pracoviska a pedagogickej diagnózy v škole,
tvorí sa s prihliadnutím na súčasný stav žiaka rešpektujúc jeho individuálne schopnosti,
musí byť reálny, zodpovedať situácii v triede i personálnemu zabezpečeniu reedukácie,
nie je nemennou formou, môže byť upravený,
mal by zapojiť čo najviac zainteresovaných ľudí (učitelia, odborní pracovníci, rodičia, žiak a i.) (Mertin, 1995).
ZÁKLADNÉ SÚČASTI IVVP
Ciele výchovy a vzdelávania – aktuálne sa využíva pojem kompetencie ako súhrn vedomostí, schopností, hodnôt, návykov a postojov.
Štruktúra učiva – fakty, pojmy, princípy, zákony, zovšeobecnenia, pričom dôraz sa kladie na vyučovacie témy, ktoré sa preberajú podľa učebnice.
Metódy a formy práce – špeciálne metódy a formy práce, personálne, materiálne a organizačné vzdelávanie žiaka so špeciálnymi potrebami (Kaprálek, Bělecký, 2004).