8. ročník
  • jazyková komunikácia
    – cieľom je docvičovanie zvukovej, významovej a tvarovej roviny jazyka a pravopisu; podstatné mená (skloňovanie podst. Mien mužského, ženského a stredného rodu), prídavné mená (vlastnostné prídavné mená, pravidelné stupňovanie, skloňovanie prídavných mien tvrdého a mäkkého zakončenia), zámená (používanie osobných zámen), slovesá (minulý čas, oznamovací a rozkazovací spôsob), číslovky (základné, zložené, radové a ich písanie), skladba (holá a rozvitá veta, zložená veta – súvetie).
  • komunikácia a sloh
    – cieľom je nácvik štylizácie a kompozície zostavenia jednoduchej osnovy (jazykového prejavu, čítankových textov), výcvik v súvislých jazykových prejavoch (rozprávanie, opis, formy spoločenského styku – dotazník, životopis).
  • čítanie a literatúra
    – cieľom je zdokonaľovanie techniky čítania a čítanie s porozumením a pestovanie kultúry reči.
Cieľom je zhrnutie poznatkov žiakov o literatúre, orientácia v texte, reprodukcia obsahu; rozvíjanie záujmu o čítanie kníh; poviedka, román, divadelná hra, autor, básnik, dramatik; čítankové a mimočítankové čítanie.