1.2 Didaktické zásady a metódy
DIDAKTICKÉ ZÁSADY
sú požiadavky, ktorými sa má riadiť vyučovacia činnosť učiteľa, učebná činnosť žiaka, výber učiva, metód, foriem a materiálnych prostriedkov výučby, aby sa čo najefektívnejšie dosiahli ciele vyučovania (Turek, 2008).

VYUČOVACIE METÓDY
– (slovo metóda z gr. methodos = cesta k niečomu) označuje systematickú postupnosť činností smerujúcich na dosiahnutie cieľa.

Metódami vyučovacieho procesu sa zaoberá didaktika už po stáročia. Pri charakteristike jednotlivých metód budeme vychádzať z chápania metódy vyučovacieho procesu ako „zámerného usporiadania učiva, činnosti učiteľa a žiakov, ktoré sú zamerané na dosiahnutie cieľov vyučovacieho procesu pri rešpektovaní didaktických zásad“ (Stračár, 1979).