Didaktické hry
Deti sa rady hrajú, hra je neodmysliteľnou časťou ich detstva, pomáha rozvíjať ich vnútorný svet, poskytuje aktívny odpočinok, vplýva na celkový telesný rozvoj dieťaťa, je prostriedkom proti jednotvárnosti, predstavuje prameň radosti, krásy a oddychu, pestuje v dieťati vôľu, charakter, disciplinovanosť a zároveň ho učí poznávať život (Kopková a kol., 1997). Didaktické hry majú veľký význam aj vo vyučovacom procese primárnej školy.
Didaktická hra obsahuje tri komponenty (Filová, H., 1997):
  • didaktický cieľ (predpokladaný efekt),
  • pravidlo,
  • obsah.
Podľa Podroužka (2003) v prírodovede využívame tieto didaktické hry:
  • hry na osvojovanie pojmov a faktov – pexesá, hádanky, doplňovačky, skrývačky, tajničky, osemsmerovky, puzzle,
  • hry imitujúce činnosť a situácie,
  • stimulačné hry, napr. hry na sprievodcov v ZOO.
Výber didaktických hier závisí najmä od veku žiaka, mladší žiaci oceňujú hry s jednoduchými pravidlami, jednoduchými hernými plánmi a didaktickými prostriedkami a tiež efektivita didaktického pôsobenia je u týchto hier najvyššia (Filová, 1997).