Metódy hudobno-výchovnej práce
Výber metód je podriadený edukačnému obsahu, deťom i učiteľovi, jeho skúsenostiam i predpokladom pre realizáciu daného obsahu, dostupným materiálnym možnostiam v podobe techniky a pomôcok a aj organizačnej forme, v ktorej bude obsah využitý.

Edukačný proces v materskej škole má z hľadiska časovej a logickej následnosti:
Background image
Motivačný prvok procesu – motivačné metódy.
Expozičný prvok procesu – expozičné metódy, ktoré podnecujú zvedavosť a aktivitu, v expozičnom procese dieťa si osvojuje poznatky, zručnosti a schopnosti.

Rozvíjajú sa ich kompetencie, tvorivé myslenie.
Slovné metódy:
  • rozhovor,
  • rozprávanie,
Metódy názorné:
  • imitačná metóda nácviku piesne, imitačná metóda osvojovania pohybových prvkov,
  • metódy zážitkového učenia,
  • metódy inscenačné (hra, hudobná dramatika),
  • metódy praktických činností – spontánna rytmizácia, vokálny rytmizácia, hra na hudobných nástrojoch, pohybová improvizácia.
Kontrolný, hodnotiaci a diagnostický prvok – diagnostické metódy majú kontrolný a hodnotiaci charakter.

Sú to metódy:
  • pozorovanie,
  • rozhovor,
  • hodnotenie a analýza hudobných prejavov detí,
  • analýza produktov ich činností.
Fixačný prvok procesu – fixačné metódy, uchovať získané poznatky, ale aj schopnosti, zručnosti a návyky, snažíme sa ich upevňovať, prehlbovať, a tak a dostať do prirodzeného používania, uplatňovania v činnostiach.

Základnou metódou je metóda opakovania, teda opätovného stretávania sa s hudbou.
(Pre zobrazenie textu prosím kliknite na jednotlivé nadpisy...)

Výber metód je podriadený edukačnému obsahu, deťom i učiteľovi, jeho skúsenostiam i predpokladom pre realizáciu daného obsahu, dostupným materiálnym možnostiam v podobe techniky a pomôcok a aj organizačnej forme, v ktorej bude obsah využitý.