Rytmické hry
Rytmické dialogické hry sú založené na rytmickom dialógu vedenom medzi učiteľkou a deťmi alebo aj medzi deťmi navzájom. Sú založené na tvorivej odpovedi alebo na imitácii, t.j. ozvene, zopakovaní otázky. Rytmická reťazová hra – hra s rytmom, v ktorej deti jednotlivo a plynulo na seba nadväzujú svoje rytmické modely.

Rytmický sprievod je hudobný sprievod, ktorý pozostáva z rytmických prvkov realizovaných pohybom, vokálne či rytmickým hudobným nástrojom a sprevádza spievanú či rytmizovanú pieseň alebo riekanku.

Rytmická improvizácia – spontánna rytmická produkcia v podobe vokálnej, pohybovej či inštrumentálnej.

Pri rytmických hrách sa snažíme stále pomenovať veci, ktoré budeme rytmizovať, pretože tú istú vec môžu deti pri frontálnej práci pomenovať rozdielne, (napr. kačka – kačička – káčer). Ak pracujeme individuálne, necháme pomenovať dieťa a sledujeme, ako vytvorí rytmický model. Po pomenovaní, spolu s deťmi, výrazne rytmicky deklamujeme dané slovo. Rytmizácia slov nie je slabikovanie slov, ani nie skandovanie slov. Rytmizácia má svoje metrické zákonitosti a musí znieť hudobne.Deti majú tendenciu zrýchľovať, ak už sú v činnosti zorientované alebo ak sú zvlášť emocionálne radostne naladené. Preto je vhodné pri rytmizácii slov, textu použiť rytmický hudobný nástroj, ktorý hrou metrickej stránky udržiava tempo. Ak tento nástroj nemáme poruke, môže učiteľka využiť aj metrické klopanie nohou – špičkou o zem či lúskanie, čím udáva tempo a vytvára tzv. metrický pôdorys pre samotnú rytmizáciu.