Hudobno-pohybové hry
V predškolskom veku sa hra popri kognitívnom či emocionálnom rozvoji podieľa aj na rozvoji motoriky dieťaťa. Hra je základom edukačného procesu v materskej škole, a na jej základe sa rozvíjajú ďalšie aktivity vo všetkých edukačných oblastiach.

"Pohybovými hrami rozvíjame pohybové schopnosti detí, upevňujú sa ich vôľové vlastnosti, sebaovládanie a kooperácia" (Běhalová, 2008, s. 28).

Hudobná hra využívaná v edukačnom procese by mala mať jasne stanovený cieľ, mala by byť premyslená, zameraná na rozvoj zručnosti, schopnosti a návykov, mala by rozvíjať emocionálny svet dieťaťa, jeho tvorivosť a radosť z poznávania hudby. Aby hra deti zaujala, musí byť dobrovoľná, musí byť dynamická, mala by obsahovať napätie, imaginárnosť, mala by byť prostriedkom zábavy a hlavne radosti.