Význam inštrumentálnych činností
Súbor detských hudobných nástrojov, ktorý je v súčasnosti používaný aj v materských školách vychádza zo systému nemeckého hudobného skladateľa a pedagóga Carla Orffa. Tento hudobný skladateľ veľmi ovplyvnil smerovanie hudobnej pedagogiky.
Vypracoval vlastnú metódu hudobného vzdelávania detí, ktorú nazval Schulwerk – práca v škole. Jeho metóda vychádza z detskej hry a vlastného objavovania hudby prostredníctvom detskej improvizácie s využitím riekaniek, piesní, rytmicko-melodických cvičení a komplexného prístupu k hudbe.
Vychádzal z pedagogického myslenia významných pedagógov (Komenského, Roussea), ktorí zdôrazňovali slobodnú výchovu dieťaťa s ohľadom na jeho záujmy, schopnosti aj potreby. Slobodná výchova je podľa Carla Orffa možná len prostredníctvom hudobnej hry, ktorá vytvára priestor pre uplatnenie detí zdravých i s nejakým hendikepom.

Orffov inštrumentár tvoria tri skupiny hudobných nástrojov:
  • rytmické hudobné nástroje,
  • melodické hudobné nástroje,
  • strunové hudobné nástroje.