Druhy motivácie
Motivácia znamená prebudenie záujmu, naštartovanie vnútorného pocitu potreby vedieť, ukázať, skúsiť. Z hľadiska hudobnej výchovy je najlepšou motiváciou praktické predvedenie hudby učiteľom v akejkoľvek podobe: vokálne, inštrumentálne, pohybom alebo aj vhodným slovom či hrou a improvizáciou. Využívajú sa tu aj metódy slovné: rozprávanie, rozhovor, práca s obrázkovým materiálom alebo aj reprodukovaná hudobná ukážka.
  • a)
    Hudobná:
    • samotný vokálny prejav učiteľky,
    • opakovanie známej alebo obľúbenej piesne, ktorá môže mať súvislosť s novou piesňou, je s podobnou alebo kontrastnou tematikou, charakterom, tempom a pod.,
    • hra na hudobnom nástroji,
    • vypočutie si vhodného hudobného diela – skladbičky k danej téme alebo od toho istého autora.
  • b)
    Nehudobná:
    • motivačný rozhovor, rozprávaný príbeh,
    • prečítanie poetického alebo prozaického krátkeho textu,
    • využitie vizuálneho umenia, obrázkov,
    • využitie hračiek a vecí blízkych detskému svetu.