Pri spievaní môžeme stáť aj sedieť v rôznych polohách napr. na pätách a pod.
|
-
Ak pri speve stojíme, nohy sú mierne rozkročené, chodidlá sú celé opreté o podložku. Váha tela je rozložená rovnomerne na oboch chodidlách. Ruky sú voľne vedľa tela, ramená uvoľnené.
|
|
-
Ak pri speve sedíme, tak sedíme na okraji stoličky, chodidlá sú opreté celé o zem a sú mierne od seba. Chrbát vyrovnaný, ramená smerujú dozadu a ruky sú voľne položené na stehnách, nie na kolenách (vzniká napätie v ramenách).
|
|
|
|
|
|
|
Pri hlasových cvičeniach je dôležitá vhodná motivácia a praktické predvedenie učiteľom. Práve učiteľ – učiteľka musí mať pri speve správne držanie tela, správne artikulovať, dýchať a hlavne správne a v správnej speváckej polohe spievať. Spev učiteľa by nemal byť bez výrazu a emocionálneho zainteresovania. Deti sa správnym návykom učia pochopením a napodobením – imitáciou. Využívame rôzne motivačné obrazy: