V bežnej komunikácii si mnohokrát ani neuvedomujeme, že pri riešení rozličných životných situácií používame širokú škálu textov. V našom vedomí existuje súbor predstáv o textových modeloch. Tieto predstavy sa utvárajú vlastnou skúsenosťou, no aj školskou edukáciou. V tejto lekcii získate základné poučenie o procese produkcie textov a o cieľoch a obsahu rozvíjania textotvorby v primárnej škole.
Kľúčové slová: produkcia, druhy textov, rozvíjanie produkčnej textovej kompetencie, Sociálna interakcia, komunikácia, komunikant, produktor, recipient, komunikát (text), komunikačný cieľ, komunikačný zámer, komunikačný efekt, produkcia naratívneho textu, úloha z učebnice, text, definície, koherencia, kohézia, intencionálnosť, prijateľnosť, situačnosť, intertextovosť, informatívnosť, ukážky detských naratívnych textov, produkčná textová kompetencia, ciele a obsah rozvíjania, produkčná textová kompetencia, kognitívna a metakognitívna oblasť, komunikačná oblasť.